وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

باید به دنبال الگوی ایرانی برای فضای مجازی باشیم

باید به دنبال الگوی ایرانی برای فضای مجازی باشیم

منبع‌: شارا

http://www.shara.ir/view-8395.html

۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۲


 


"حسن بشیر" در دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران:

 

باید به دنبال الگوی ایرانی برای فضای مجازی باشیم

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس روابط عمومی ایران با بیان این مطلب افزود:"ما هنوز با تجربه تکنولوژی غربی به عنوان یک تکنولوژی ایرانی روبرو نیستیم بنابراین باید به دنبال الگوی ایرانی برای فضای مجازی باشیم.در بحث کیفیت،افزایش فکر،تحلیل و انتخاب نیاز به مدیریت داریم تا بتوانیم ظرفیت ها را بر اساس فرهنگ ایرانی به فکر تبدیل کنیم."


"حسن بشیر" دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین المللی،فضای مجازی را مهمتر از فضای رسانه ای دانست و تصریح کرد:"فضای مجازی مهمتر از فضای رسانه ای است.ما باید بتوانیم از فضای مجازی استفاده کنیم تا حضور خود را به عنوان یک حضور توحیدی،ایرانی و متخلق به اخلاق در دنیا معرفی کنیم.نباید پیشرفت ما محصور در توسعه کمی، وبلاگ و یا چند سایت باشد بلکه باید در کنار بحث کمی بحث کیفیت را مدنظر قرار دهیم."


وی با اشاره به اینکه در زمینه فضای مجازی نباید بحث انسان و انسانیت را فراموش کنیم،افزود:"ما در فضای واقعی باید بدانیم چه مقدار در فضای مجازی پیش رفته ایم و یک حوزه جدید انسانی،واقعی و مجازی را تعریف کنیم.در بحث همگرایی بازاریابی و رویکردهای تعاملی درون و بیرون سازمان باید سواد تکنولوژی،رسانه ای،روابط عمومی و فضای مجازی را بالا ببریم."


"بشیر" تصریح کرد:"ما در ایران هنوز با پیوندهای ارتباطی سنتی خود زندگی می کنیم.سنتی بودن به معنای عقب افتادن نیست بلکه ارتباط به معنای اخلاقی و ارتباط رو در رو با افراد مختلف است.به خاطر داشته باشید که نباید اخلاق انسانی را فدای روابط اینترنتی کنیم."


انتهای پیام//مریم میرعبدالحق

 

بشیر: جامعه امروز نیازمند گفتمان ملی وقف است

بشیر: جامعه امروز نیازمند گفتمان ملی وقف است





 

خبرگزاری شبستان

 

کد خبر : ۳۲۹۷۹۶ ۱۶ : ۵۹  - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ سرویس : قرآن و معارف

 

 

خبرگزاری شبستان: دانشیار دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به سیر تاریخی و محتوایی سنت حسنه وقف اظهار کرد: جامعه امروز ما نیازمند گفتمان ملی در حوزه وقف است.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، اختتامیه کنگره ملی وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی عصر روز یکشنبه 15 دی در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، حسن بشیر، دانشیار دانشگاه امام صادق علیه السلام در این همایش مقاله خود با عنوان (رسانه وقف و کاربردهای فرهنگ‌سازی و ارتباط‌ دهی آن در جوامع اسلامی) را ارایه کرد.

 

وی طی سخنانی با بیان اینکه وقف فرهنگ‌ساز، وقف گفتمان‌ساز، وقف ارتباط‌ساز و وقف تمدن‌ساز از جمله پایه‌های ساخت زندگی بر پایه تمدن اسلامی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مولفه، جامعه ما امروز نیاز به گفتمان ملی وقف دارد.

 

بشیر ادامه داد: وقف در یک سطح در ارتباط‌دهی اثر دارد چرا که جامعه بر مبنای عینیت‌بخشیدن به فرهنگ است که به ارتباطات رو می‌آورد و در این میان ارتباطات نیز تحقق عینی فرهنگ محسوب می‌شود، حال در این میان مولفه وقف به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های تمدن‌سازی در زندگی اسلامی تعریف شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های وقف آن است که این سنت حسنه می‌تواند مانند یک رسانه و مدیا عمل کند چرا که به تنهایی قابلیت انتقال پیام و مفهوم را در ابعاد مختلف از جمله بعد عملیاتی دارد ضمن آنکه وقف به مثابه پیام قوی محسوب می‌شود که میان خود و دیگران ارتباط ایجاد می‌ کند.

بشیر افزود: اما در حوزه وقف و در سطح جهان اسلام به طور کلی با دو نوع رویکرد رسانه‌ای مواجه‌ایم که شامل رسانه‌های دینی و رسانه‌های غیردینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: برای مثال رادیو و تلویزیون می‌توانند بخشی از محتوای دین را منتقل کنند اما یک رسانه صرفا دینی محسوب نمی‌شوند چرا که در حوزه‌ها و موضوعات دیگر نیز فعالیت دارند اما ظرفیت‌هایی خاص مانند مساجد این قابلیت را به شکلی تام جهت انتقال مفاهیم دینی دارند، بنابراین فهم این درجه از ظرفیت‌های رسانه‌ای در دو بعد یادشده می‌تواند بسیاری از پیام‌های دینی را به اشکال مختلف منتقل کند.

 

بشیر عنوان کرد: همچنین در سطح فرهنگی در حوزه وقف با دو نوع فرهنگ اجباری و فرهنگ ساختاری مواجه‌ایم که فرهنگ اجباری در واقع همان امتداد تجربه دین‌داری در سطح تاریخی و انسانی و انتقال تجربیات نسل‌هاست و فرهنگ ساختاری با رویکرد درون‌وقفی و بیرون‌وقفی سعی دارد تا این سنت حسنه را در جامعه با تکیه بر محتوا و همچنین سازمان‌های دست‌اندرکار در این حوزه گسترش دهد.

پایان پیام/

 

  

لینک های خبر:

 

http://tnews.ir/%D8%B4%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/71A720477277.html#%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA2

 

http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=23&Id=191226&Rate=0

 

http://khabarkhor.ir/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%9B%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%D9%82%D9%81/

 

http://www.hezare.com/showdetals/466610

 

http://isna.ir/fa/news/92101206080/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C

 

http://irconference.ir/main/index.php?Page=definition&UID=328384

 

http://www.halalfun.net/1392/10/12/63452/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%D9%82%D9%81%D8%8C-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87/

 

http://www.irantrends.com/news/839364

 

http://www.akairan.com/havades-akhbar/isna/a4601295101214102.html

 

http://fastnews.ir/news/2534494

 

 

 

 

داوری آثار نشریات الکترونیک «امام رضا(ع)» پایان یافت

 

داوری آثار نشریات الکترونیک «امام رضا(ع)» پایان یافت



خبرگزاری بین المللی قران (ایکنا)

 چهار شنبه 20 آذر 1392 09:34 شماره خبر : 1337112

 

گروه فضای مجازی: داوری نهایی آثار جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های بر خط امام رضا(ع)پایان یافت.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله نهایی داوری آثار جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های بر خط امام رضا(ع) با حضور اعضای هیئت علمی، دبیر کمیته داوری و معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سالن نشست‌های مجتمع فرهنگی هنری رسول مهر(ص) برگزار شد.

 

مسعود کوثری، استادیار و مدیر گروه ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست خواستار تقویت تکنیکی و محتوایی رسانه‌ها در مباحث مرتبط با شخصیت وجودی امام رضا(ع) شد و تأکید کرد: سطح کیفی آثار تولید شده با موضوع امام‌رضا(ع) از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی و تشویقی باید بیش از گذشته ارتقا یابد.

 

حسن بشیر، دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر هیئت علمی جشنواره نیز با اشاره به اهمیت رسانه‌های مجازی در جامعه امروز خاطرنشان کرد: انتشار و معرفی آثار برگزیده در قالب کتاب الکترونیک و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار با  حضور فعالان رسانه‌های جمعی می‌تواند فضایی مناسب جهت اطلاع رسانه‌ها از نقاط قوت و ضعف آثارشان ایجاد کند.

 

امیدعلی مسعودی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره یکی دیگر از اعضای هیئت علمی جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های بر خط امام رضا(ع)، ضمن قدردانی از کسانی که با موضوع امام رضا(ع) اقدام به تولید آثار کرده‌اند تصریح کرد: تعداد و کیفیت آثار در بخش‌های خبر و گزارش‌های خبری، تیتر و لید، گفت‌وگو و عکس مناسب‌تر از سایر بخش‌هاست، و بخش‌های سرمقاله و یادداشت و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های مجازی نیازمند اهتمام بیشتر مدیران رسانه‌های مجازی است. 

 

در این نشست همه آثار کاندیدای اثر برتر با حضور مسعود کوثری، حسن بشیر، امیدعلی مسعودی، هانیه ناظری؛ دبیر کمیته داوری و محمدصادق افراسیابی؛ معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و از میان 60 اثر کاندیدای اثر برتر 18 اثر به عنوان آثار برتر در شش بخش اصلی جشنواره مشخص شدند.

 

پیش از این تعداد 60 اثر از میان سه هزار و هشتاد و هشت اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های بر خط امام رضا(ع) به عنوان آثار کاندیدای اثر برتر توسط هیئت داوران اولیه انتخاب و برای داوری نهایی برای اعضای هیئت علمی جشنواره ارسال شده بود.

رونمایی پوستر دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

رونمایی پوستر دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

 

دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی یکپارچه" و با شعار "ارتباط، مشارکت و امید" در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نقل از ستاد خبری کنفرانس، این کنفرانس که با حضور متخصصان و کارشناسان ارشد روابط عمومی و با مشارکت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن های روابط عمومی، وزارتخانه ها، نهادها و استان های مختلف کشور، دانشگاه های داخلی و خارجی و نیز با شرکت مدیران و کارشناسان صاحب نام در حوزه روابط عمومی برگزار می شود، با رویکردی نو مبتنی بر پاسخ به نیازهای عملیاتی و کاربردی شرکت کنندگان و مخاطبان کنفرانس شکل خواهد گرفت.


همچنین در این کنفرانس علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی، مقالاتی با محورهای روابط عمومی یکپارچه و مفاهیم، روابط عمومی یکپارچه و سیاستگذاری، روابط عمومی یکپارچه و برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه، روابط عمومی یکپارچه و تکنولوژی و روابط عمومی یکپارچه، طراحی کمپین و ارزیابی توسط متخصصان و اساتید روابط عمومی ارایه خواهد شد.


گفتنی است، علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند با شماره تلفن های 88617576 و 88617577 و یا به سایت اینترنتی کنفرانس به آدرس http://www.irancpr.ir/مراجعه نمایند.

به رضای تو خدا روز قیامت راضی است

خبرگزاری فارس

92/10/12 - 00:22

شماره: 13921012000009

شعر/ دکتر حسن بشیر


به رضای تو خدا روز قیامت راضی است



دکتر حسن بشیر، شعری را به مناسبت شهادت حضرت امام رضا(ع) سروده و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این شعر بدین شرح است؛

 

این رضا کیست که در عالم امکان یکتا است

کیست او، آنکه جهان دور مدارش بر پاست

کیست آن ضامن آهو، که در این بقعة طوس

حرمش جنت خُلد است که در عرش خداست

در رضای تو، رضای علی و آل علیست

در ولای تو، جهانی اسـت سراسـر زیباست

من چه نامم و چه دانم شه و سلطان بقا

به خدا نیسـت خدا، لیک چو او بی همتاست

جرعه ای از حرمت چشمة خضر است روان

یا نه! کوثر شده، جوشیـده درون دل ماست

ای علی، ای که زموسی ید بیضا داری

چون علی تاج ولایـت، به سر تو پیـداست

به تو داده است اگر حکم ولایت مأمون

او ندانسته همـان خواست که در لوح بقاست

به رضای تو خدا روز قیامت راضی است

چون علی، حکم شفاعـت به تمنّای شمـاست

شرط توحید تویی، حصن خداوند بزرگ

خارج از حصن تو تا هست، عذاب است و بلاست

تو بهشتی که تجسّم به جهان یافته ای

دسـت تو، دست خدای ازلی را معنـاست

دوزخ هر دو جهان، شعله ور از دوری ماست

از بهشتی که کلیـد در آن دسـت رضاست

آنچه خود داشتی از لطف، نثار همه کن

هر چه خود داشتم از عشق به نام تو رواست

من نه آنم که توانم سخن از خود گویم

یا رضا، هر چه که گفتم، متعلّق به شماست


حسن بشیر

چهارشنبه- تهران

11/10/1392

لینک خبرگزاری فارس

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921012000009


بشیر: هدف اصلی کنفرانس، ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط عمومی یکپارچه» است


هدف اصلی کنفرانس، ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط عمومی یکپارچه» است


۳ / ۱۰ / ۱۳۹۲


اشاره


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  دکتر حسن بشیر،‌ دانشیار دانشگاه امام صادق (ص) و استاد ارتباطات بین الملل می باشند. وی دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران است که در روزهای 23 و 24 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد. با ایشان در مورد دهمین کنفرانس به صحبت نشستیم.


هدف از برگزاری دهمین کنفرانس روابط عمومی چیست؟

یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنفرانس های بین المللی روابط عمومی ایران، آشناسازی دست اندرکاران حوزه روابط عمومی با مسائل و رویکردهای علمی، آموزش های کاربردی، تحقیقات و تجربیاتی است که در این حوزه مهم ارتباطی انجام گرفته یا در حال انجام است.

دهمین کنفرانس نیز با همین رویکرد برگزار می شود. به همین دلیل یکی از موضوع های مهم این حوزه یعنی «روابط عمومی یکپارچه» در این کنفرانس بررسی خواهد شد. نگاه همگرا در این زمینه حائز اهمیت است. روابط عمومی در حقیقت یک بدنه منسجمی از ارتباطات است که تلاش می کند میان همه عناصر تاثیرگذار در آن روابط منطقی، مفید، صحیح، کارا و مؤثر ایجاد کند. کارگزاران روابط عمومی باید این حوزه ارتباطی و مفهوم روابط پیچیده میان عناصر مختلف این حوزه را بخوبی درک و عملیاتی سازند. به همین دلیل است که سعی شده مسائل و رویکردها و مطالب مهم این حوزه توسط اساتید، محققان و کارگزاران در این کنفرانس به شکل سخنرانی و میزگرد مطرح شوند.

 

تاکنون در سه کنفرانس قبلی روابط عمومی دبیر کمیته علمی بودید، بنظر شما چه دست آوردهایی تا کنون به دست آمده اند؟

همه اهداف کلان برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را می توان در یک جمله خلاصه کردن «ارتقای علمی و کاربردی روابط عمومی در حوزه های نظری، عملی، مدیریتی و کارشناسی است». به عبارت دیگر، کنفرانس بین المللی روابط عمومی در تلاش است که ارتقای روابط عمومی را در چهار حوزه مهم در داخل کشور مورد توجه قرار دهد:

(1) ارتقای نظری: به معنای ارتقای علمی، نظریه پردازی، معرفت شناسی، فلسفه و تحلیل می باشد. در این زمینه تلاش شده است که هم از دانشگاه های مختلف و هم از نمایندگان آنها و هم از اساتید و محققان و کارشناسان برجسته این حوزه درخواست شود که مشارکت جدی با کنفرانس داشته باشند و تلاش نمایند تولیداتی در این زمینه داشته باشند. در این زمینه می توان گفت یکی از محصولات این کنفرانس، ارائه سخنرانی های علمی، چاپ کتاب ها، انتشار مقالات، مصاحبه های علمی، انتشار مجله روابط عمومی الکترونیک و برگزاری کارگاه های مختلف علمی و کاربردی است.

(2) ارتقای کاربردی:‌ حوزه روابط عمومی علاوه بر داشتن جنبه های علمی و نظری، به شدت یک حوزه کاربردی و عملیاتی است. ارائه تجربیات گوناگون، بررسی راه های ارتقای عملی، شناخت شیوه های تقویت ارتباطات سازمانی، آشنایی با روش های اخلاقی برای توسعه ارتباطات مردمی و غیره تنها بخشی از حوزه مرتبط با ارتقای کاربردی روابط عمومی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می شود و به نظر می رسد تاکنون توانسته است طیف وسیعی از تجربیات عینی و عملی در این زمینه را پوشش دهد که به شدت می تواند راه گشای عملی و کاربردی کارگزاران روابط عمومی در سطح کشور باشد.

(3) ارتقای مدیریتی: روابط عمومی یک حوزه مهم وابسته به مدیریت پیام و اطلاع رسانی است. در اینجا وقتی از مدیریت سخن گفته می شود منظور دو نوع مدیریت است. یکی مدیریت مستقیم سازمانی که در ساختار روابط عمومی آشکار می شود و به شدت به درجه فهم و علاقمندی به حوزه روابط عمومی به عنوان کانالی مطمئن و مفید برای گسترش روابط مختلف میان سازمان و مردم است بستگی دارد و دومی حوزه مدیریت پیام است که یک رویکرد محتوایی است.

به عبارت دیگر، مدیریت سازمان روابط عمومی، نیازمند فهم صحیح ساختار،‌ تشکیلات، عوامل و روابط درونی سازمان است که عمدتا حوزه سخت افزاری روابط عمومی را تشکیل می دهد. علاوه بر آن مدیریت نرم افزاری و محتوایی روابط عمومی نیز به شدت نیازمند درک صحیح از محتوای پیام، زمان بندی مناسب برای طرح پیام، مکان شناسی برای گسترش روابط، تحلیل وضعیت و موقعیت برای اطلاع رسانی و غیره است که این مدیریت نیز تاکنون به شکل های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مسائل و حیطه های مختلف آن مورد توجه قرار گرفته است و به نظر می رسد که کنفرانس دیدگاه های مختلف را در این زمینه هم از منظر عملی و هم از منظر مدیران تجربی منعکس کرده است.

(4) ارتقای کارشناسی:‌ ارتقای کارشناسی ناظر به ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی در میدان عمل است. انعکاس تجربیات کارگزاران، نقد عملکردها، ارائه راه ها و شیوه عملیاتی در حوزه های مختلف، ارزیابی اقدامات، ارائه گزارشات سازمانی، پشنهاد چگونگی ارتباط بیشتر میان کارگزاران برای انتقال تجربیات و امثالهم تنها بخشی از مواردی است که تاکنون در این زمینه در کنفرانس های مختلف مطرح شده اند.

البته به نظر می رسد که کنفرانس هنوز در نیمه راه مباحث مربوط به این حوزه وسیع است و باید در آینده مباحث زیاد دیگری در این رابطه را مورد توجه قرار دهد که بحمد ا... با همکاری اساتید،‌ محققان،‌ مدیران و کارگزاران روابط عمومی این مهم می تواند بخوبی محقق شود.

 

کمیته علمی دهمین کنفرانس با کمیته های علمی قبلی چه تفاوتی دارند؟

در کنفرانس های قبلی عمدتا نمایندگان دانشگاه ها حضور داشتند با تعداد کمی از مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی. در این کنفرانس تلاش شده است که بیشترین تعداد از نمایندگان دانشگاه ها،‌ اساتید مختلف،محققان و کارشناسان زبده و متخصص در این زمینه حضور داشته باشند تا بتوانیم به یک جمع بندی مناسب در تصمیمات انجام شده در زمینه های مرتبط برسیم. به همین دلیل در سال جاری شاهد حضور نمایندگان بیشتری از دانشگاه های داخل و خارج کشور هستیم،‌ همچنین شاهد مشارکت اساتید مختلف با ظرفیت های خود و نیز کارشناسان و محققان مرتبط هستیم.

یکی از اهداف مهم کنفرانس در آینده نیز گسترش این مشارکت است که البته در قالب کمسیون های مختلف خواهد بود تا بتوان به جوانب مختلف روابط عمومی پرداخته شود. به نظر می رسد با استقبالی که دانشگاه ها، اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی در این زمینه داشته اند شاهد گسترش مشارکت آنان در این حوزه مهم ارتباطی در آینده باشیم. آنچه که در این زمینه علاوه بر نتایج مثبتی که می تواند در برگزاری کنفرانس ها داشته باشد،‌ اصل ایجاد هماهنگی،‌ همفکری،‌ همدلی و همسوئی در حوزه روابط عمومی میان اقشار علمی و دانشگاهی است که بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به نتایج مهمی در سطح کشور برای توسعه این رشته علمی و کاربردی داشته باشد.

اخیرا در اولین جلسه کمیته علمی دهمین کنفرانس روابط عمومی بیش از 30 نفر از اساتید برجسته، نمایندگان دانشگاه ها، مدیران و کارشناسان روابط عمومی حضور داشتند و ضمن همفکری و مشورت با همدیگر به نتایج مهمی رسیدیم که البته نیازمند پیگیری می باشند که عملی شوند. با توجه به ایمانی که در همه این همکاران دیده می شود، امیدوارم که در این راه موفق خواهیم شد.

 

آیا سخنرانان تعیین شده اند و محورهای سخنرانی در کنفرانس مشخص شده است؟

یکی از مهمترین اقدامات مرتبط با دهمین کنفرانس روابط عمومی، تاکید بر سخنرانی های عمیق تر و کاربردی تر برای تشریح مفهوم و کارکردهای «روابط عمومی یکپارچه» است. به همین دلیل تعدادی از سخنرانان را خواهیم داشت که تلاش شده است سخنرانی های آنان در این حوزه شامل توضیحات لازم و مفید و با جهت گیری آموزشی، کاربردی و تجربی باشد. به عبارت دیگر، تلاش می شود که به اندازه کافی همانند کنفرانس های قبلی از ذهنیت گرایی در این زمینه دور شویم و به شکل عملیاتی و عینی به مسائل مربوط به روابط عمومی یکپارچه که یک رویکرد مهم در این حوزه است نگاه کنیم. به همین دلیل زمان بیشتری را برای هر سخنرانی اختصاص داده شده که همراه با سوال و جواب در حد مقدور خواهد بود. این سخنرانان عبارتند از:

دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز (آمریکا)  و مولف کتاب روابط عمومی دو

 

پروفسور علی‏ اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مولف کتاب روابط عمومی دو


دکتر هادی خانیکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رییس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

محمد تقی روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی- مطبوعاتی روزنامه ایران

ک سرینیواسان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی روابط عمومی پرایم پوینت و بنیاد پرایم پوینت(هند)

پروفسور سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران 

دکتر شهریار شفیعی سخنران و متخصص بازاریابی و برندسازی

پروفسور سیاوش کاویانی پدر علم مهندسی نرم افزار ایران

دکتر محمود محمدیان دکترای تخصصی مدیریت بازاریابی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

 

به نظر جنابعالی نتایج پیش بینی شدة این کنفرانس برای جامعه روابط عمومی کشور چیست؟

یکی از مهمترین پرسش های مطرح در حوزه روابط عمومی، چگونگی برقراری ارتباط با حوزه های مختلف کاربردی و عملیاتی این حوزه برای دست یابی به بهترین وضعیت ارتباطی است. این سوال از آنجا اهمیت می یابد که بدانیم، همه عناصر و عوامل مؤثر در روابط عمومی ارتباط منطقی، ارگانیک، پیوسته و مستمر با همدیگر دارند. این نگاه جامع تاثیرات فراوانی در شیوه طراحی، نحوه اجرا، روش تولیدات، راه های توزیع پیام و چگونگی اطلاع رسانی دارد.

اگر عناصر مختلف روابط عمومی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری را به مثابه اجزائی جدا از همدیگر و غیر مکمل با یکدیگر نگاه کنیم نوعی از روابط عمومی خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جزئی نگر و غیر توسعه ای» نامید و اگر به عناصر روابط عمومی در حوزه های مختلف به عنوان یک کل واحد مرتبط،‌ پیوسته و مستمر با همدیگر نگاه کنیم قطعا یک رویکرد دیگری خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جامع و توسعه ای» نامید.

بدیهی است که نگاه یکپارچه و نگاه چند پارچه ای و چند تکه ای به روابط عمومی تاثیرات فراوانی روی نگاه ، عملکرد، تاثیرات و آینده نگری در این حوزه مهم ارتباطی خواهد داشت. یکی از اهداف این کنفرانس ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط عمومی یکپارچه» است که این نگاه روابط عمومی را به عنوان یک سازمان جامع،‌ مرتبط، پیوسته، مستمر، پر تحرک، با انرژی مداوم و با آینده نگری کامل بداند و به دنبال این باشد که عناصر آن را با همدیگر در یک تعامل مؤثر، پیوند محکم، و تاثیرگذاری مداوم مورد پیگیری قرار دهد.

امیدواریم در این زمینه بتوانیم این رویکرد مهم را از دیدگاه های مختلف، علمی، عملی، کاربردی و تجربی در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به نتایج مطلوب دست یابیم که انشاء‌ ا.. این هدف با کمک جدی و مؤثر همه شرکت کنندگان در این کنفرانس محقق خواهد شد.

لینک ها:

http://www.shara.ir/view-8108.html

 

http://www.irancpr.ir/fa/?current=news&newsrogsfaid=6217

بدون های و هو

«بدون های و هو»

ذره ای از حسرت دل، نکته ها از عشق گفت

آن که پهلویش نشستم با هزاران آرزو

گاه از عشق نهان می گفت، گاه از خواب دل

گاه از قلبی که درمانده است از هر جای و سو

گاه از تاریخ و گاهی از فلاکت های عمر

شمه ای از دلخوری ها، مبحثی از آب و جو

لحظه هایی در خوشی می رفت، گاهی غم بر او

سایه می افکند، همچون عاشقی در جستجو

آسمان می دید، اما نقشه ها در ذهن داشت

شخم می زد سایه ها را با زبان گفتگو

خنده ای می زد که گویی هیچکس غمناک نیست

گریه ای می کرد گویی نیست یک تن خنده رو

الغرض در عالم خود، یک جهان تأویل داشت

از نسیم عشق تا طوفان دل چون پیشگو

گفتمش آیا زمین این گونه می سازد نظر

یا که انسان می سزد اینگونه باشد خلق و خو

گفت این عالم چو موزائیک دارد رنگها

تکه های عمر اینجا، چون نمادی هست از او

این جهان شکل است، هستی از وجود دیگری است

آب دریا نیست آبی همچو آب اندر سبو

نکته ها گفتم اگر هشیار باشی همچو من

گفتمان ها را شکافاندم، بدون های و هو

حسن بشیر

تهران- پنجشنبه

5/10/1392