وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

گزارش کامل پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک-اردیبهشت ۸۹

 

گزارش کامل پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک

پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور، دکتر علی زارعی نجفدری مشاور رییس جوهمر ، علیرضا کریمی مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وبیش از 500 نفر از اساتید ، مدیران و کارشناسان این حوزه و با شعار روابط عمومی الکترونیک ؛ روابط عمومی کاربردی در هتل المپیک تهران آغاز شد.در ابتد دبیر همایش با عرض خیرمقدم به حضار سخنانی ایراد کرد.

 

ادامه مطلب ...

کتاب های جدید

برخی از کتاب های فرهنگ و ارتباطات 

به نقل از:‌ مجله خبری ارتباطات 

https://mail.google.com/mail/?shva=1#inbox/128662cf33abb253

به پایان گر رسد این ره، نمایان می شود راهی

 

چهارمین رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس دانشگاه، حجت‌الاسلام دکتر محمد سعید مهدوی کنی به سمت ریاست دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات منصوب شدند.

حضرت آیت الله مهدوی کنی در این حکم از تلاشهای خالصانه و مدبرانه دکتر بشیر، رییس سابق این دانشکده، تشکر نموده و با یادآوری جایگاه خاص این دانشکده در راستای اهداف عالی دانشگاه، خواستار حفظ هدف، توجه به تجربیات گذشته و اولویت‌بندی طرح‌ها و برنامه‌ها شده‌اند.

                     روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام - 11/2/89

http://www.isu.ac.ir/Farsi/News/1389/02/09.htm  

رئوسای دانشکده از آغاز تا کنون

اولین رئیس دانشکده  

دکتر حداد عادل 

 

دومین رئیس دانشکده  

دکتر ناصر باهنر

 

 

 

سومین رئیس دانشکده 

دکتر حسن بشیر 

 

 

 

 

 

چهارمین رئیس دانشکده 

دکتر محمدسعید مهدوی کنی 

گریه استاد در سوگ دانشجو

گریه استاد در سوگ دانشجو 

 

 

امروز عصر (14/2/89) در مجلس ختم دانشجوی مرحوم آقای محمد حسین عظیمی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) غوغائی بود. استادان و دوستان نزدیک حسین همگی در سوگ محمد حسین محزون بودند. اما زیباترین صحنه ای که در این میان شاهد آن بودیم و انعکاسی از احساس صادقانه و شفاف و بی ریای یک استاد بود، گریه دکتر آشنا، استاد دانشکده و دوست همه دانشجویان و همکاران بود. وی که به نمایندگی از طرف اعضای هیئت علمی دانشکده، پشت تریبون برای اعطای مدرک افتخاری فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به این جوان عزیز و ناکام رفته بود، از همان آغاز پر از درد و احساس و لبریز از محبت و صفا بود که همه آنچه در این میانه داشت در طبق اخلاص گذاشت و بی ریا اشک ریخت. این اشک ها، بزرگترین نشانه صداقت یک فرد، آنهم در مقام استاد، برای دانشجوی خود که به مثابه فرزند وی است. در اینجا دیگر هیچ اما و اگری نمی ماند که رابطه عمیق و صمیمانه استاد و دانشجو را مورد تردید قرار دهد. زمانه، بهترین شاهدی است که در لحظات حساس و به یاد ماندنی واقعیت هایی را بازنمائی می کند که در لابلای لایه های قلب سالها نهان بوده اند و در لحظه حضور خود را نمایان می سازند. این واقعیت بزرگترین حقیقتی است که انکار پذیر نمی باشد. شفاف همچون لطافت یک احساس، روشن همچون ایمان یک مومن، عمیق همچون دوستی یک مرید، و به یاد ماندنی همچون ندای یک وجدان است. و آشنا، آشناتر از همه، همه این واقعیت را در تمامیت آن به نمایان گذاشت. این واقعیت جلوه ای بود از لحظه های حضور قلبی و روحانی همه استادان و دانشجویان که در جلوه هایی آشنا، با همه حاضران آن مجلس پیوند خود را مستحکم کرد و با روح و روان آنها آشناتر ساخت. خداوند رحمت کند محمد حسین را که این آشنائی را در همه ما جوانه زد، نه اینکه نبود، اما ظهور آن را محقق ساخت.

حسن بشیر

14/2/1389

برای حسین عظیمی، دوستی که پروازش همراه با دهه فاطمیه بود

 

برای حسین عظیمی، دوستی که پروازش همراه با دهه فاطمیه بود

 

 

همزمان با دهه فاطمیه، دوست عزیزی را از دست دایدم که یکی از دانشجویان خوب دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) بود. تقارن پرواز این دوست عزیز با ایام فاطمیه، نشان از حسن عاقبت و صفای روحی وی حکایت می کند. وی دانشجویی ساعی، پر تلاش و خوش فکر بود که در آخرین درسی که در ترم گذشته با من داشت، مانند همه ترم های گذشته، علیرغم همه مشکلات جسمی و روحی، اما خوش درخشید و تحقیقات خوبی را ارائه نمود. این نشان از همت بالا و اعتقاد عمیق وی به آموزش و کسب علم داشت. پرواز این دوست عزیز و دانشجوی خوب را به خانوداه محترم وی، استادان دانشکده و دانشجویان و دوستان وی تسلیت می گویم، و امیدوارم که خداوند متعال وی را با حضرت فاطمه (علیها السلام) محشور گرداند.

روحش شاد.

حسن بشیر

9/2/1389

سمینار مجمع جهانی مباحثه درباره جامعه اطلاعاتی

گزارش سمینار مجمع‌ جهانی مباحثه درباره جامعه اطلاعاتی

سمینار بررسی اهمیت مجمع جهانی 2010 مباحثه درباره جامعه اطلاعاتی سه شنبه 31 فروردین 89 از سوی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد. (همشهری آنلاین- ۶/۲/۱۳۸۹)

به امید روزی که حداقل تعداد اساتید دعوت شده و حاضر در این گونه سیمنار ها و مباحثه ها به اندازه تعداد دانشجویان شرکت کننده باشد. این کار، کار زیاد سختی نیست. حتما امکان پذیر است. اما نیازمند همتی بلند و سینه ای فراخ دارد که بحمد الله با حضور اساتید برجسته و شایسته که در این عکس دیده می شوند می توان به آینده بیش از گذشته امیدوار بود. 

خلاصه کتاب:‌مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی

خلاصه کتاب:‌مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی

منبع: کوش، دنی (1381) مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی، ترجمه: فریدون وحیدا، تهران:‌ انتشارات سروش.

خلاصه کننده:‌ عبدالمجید طاهری آکردی

دانشجوی کارشناسی ارشد- دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

دانشگاه امام صادق (ع)

درس: ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی- 1387

مدرس: دکتر حسن بشیر

مفهوم فرهنگ جزء جدایی ناپذیر و مفهوم مورد نیاز در علوم اجتماعی است و مرجع پاسخ به همه اختلافات انسانی. امروزه فرهنگ در معنای وسیع آن به الگوهای زندگی و تفکر باز می گردد چرا که کاربرد مفهوم فرهنگ مستقیما به آنچه با معنا سروکار دارد، مربوط می شود.اما مطالعه علمی فرهنگ، تحول تاریخی آن را ایجاب می کند و این تحول تاریخی با تکوین اجتماعی تصور فرهنگ، در ارتباط است. مطالعات فرهنگی که از آمریکا شروع شده اند، به مسائلی از قبیل همبستگی های اجتماعی، اعمال و عادات و ... پرداختند و بحث تلاقی فرهنگ ها را مطرح کردند. بحث استقلال فرهنگی اهمیتی ویژه دارد که با حفظ هویت جمعی بسیار نزدیک است چرا که فرهنگ و هویت دو مفهومی هستند که خواستگاه واحد دارند و لازم و ملزوم یکدیگرند. نکته مهم این است که فرهنگ در تمامی حوزه های جامعه، خود را آمرانه تحمیل نمی کند. فرایند فرهنگ پذیری اجتماعی، فرایندی بی نهایت پیچیده و ناخودآگاه است.

ادامه مطلب ...