وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

سخنرانی در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

سخنرانی در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک 

۳۱/۲/۱۳۹۰ 

 

روابط عمومی الکترونیک: تعامل کلام و تصویر در بازنمایی شیوه‌های نقادی، شفاف سازی و پاسخگویی 

 

http://eprcenter.ir/shenase/tabid/58/articleType/ArticleView/articleId/690/language/fa-IR/-------.aspx

 بیداری اسلامی، مبارزه واقعی با تروریسم و اتئلاف جهانی برای تحقق صلح و امنیت

 

http://www.peacetribune.com/parsi/news/100159

غسل بصیرت

غسل بصیرت

باید به سمت عشق سفر کرد با خلوص

بگسست رشته های تعلّق و پاک شد

خاموش گشت و از هیاهو برید و رفت

تا قله های سوختن و خاک خاک شد

با فتنه های نفس بجنگید در عیان

شورید سخت و به پرواز لن تراک شد

آماده گشت، رفت، تأمل فرو کشید

در راه او بُرید نَفَس، چاک چاک شد

باید نهاد غسل بصیرت و پر گرفت

تدبیر لحظه ای است، بیشترش سوزناک شد

حسن بشیر

تهران، شنبه، روز شهادت امّ ابیها حضرت زهرا (ع)، 17/2/1390

مَن مَات مِن العشق، فقد مَات شهید

مَن مَات مِن العشق، فقد مَات شهید

یکی از دانشجویان خوب من در کلاس زبان شناسی و نشانه شناسی در پایان برگه امتحان نیمسال اول 90-89 شعری را برای من نوشته بود که به گفته خودش زیباترین شعری است که از زمان دبیرستان حفظ کرده بود.

شعر چنین است:

عشق تو مرا، الستُ منکم ببعید

هجر تو مرا، إنّ عذابی لشدید

بر کنج لبت نوشته یُحیی و یُمیت

مَن مَات من العشق فقد مَات شهید

********

این شعر، باعث شد که این ابیات بر زبانم جاری شود.

بهر حال از این دانشجو تشکر می کنم که مرا به این وادی

برای چند لحظه کشاند. مدتی بود که خودم را از آن دور کرده بودم

تا در تب و تابش نسوزم.

********

عشق تو گُسست هر چه نزدیک و بعید

هجران تو حقا که عذابی است شدید

با نام تو زنده ام، به عشقت مُردم

مَن مَات مِن العشق، فقد مَات شهید

********

عشق تو حیاتم و مماتم هجرت

بی عشق تو از حیات کردم هجرت

مرده است هر آنکه مهجور تو هست

زنده است هر آنکه با تو، اندر حِجرت

********

با عشق تو، عشق، زنده و سازنده است

بی عشق تو، مرگ و نیستی، پاینده است

هجران من از تو، صیغه ای بی معناست

عشق تو تمام معنی فرخنده است

حسن بشیر

تهران، پنجشنبه، 15/2/1390

برای روز معلم: قسمت ما

  

برای روز معلم، این چند کلمه غنیمت بود که

به خودم گوشزد کنم. شاید برای شما نیز خالی از

لطف دوستانه نباشد. همین

«قسمت ما»

قسمت ماست در این عالم خاکی سختی

بخت با ماست که بدتر نشد این بدبختی

همه گویند که خوشبختی من افزون است

جابجا گشته در اینجا بد و این خوش بختی

من نمی دانم از این عالم خاکی، چندان

آمدم، ماندم و خواهم رفت، لختی، لختی

فاش می گویم از این پس که نمی دانستم

عمر یک لحظه بود، خوبی آن با سختی

کار سخت است، ولی عاقبتش شیرین است

پس چه غم دارم از این سختی و این بدبختی

حسن بشیر

تهران، دوشنبه 12/2/1390