وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

قطعنامه دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی منتشر شد


به گزارش شارا، در پایان دومین کنگره کارگزاران مسلمان روابط عمومی، قطعنامه‌ای در شش بند تنظیم شد که به شرح زیر است:
1- اسلام دین ارتباطات و پیامبر اکرم(ص) بانی روابط عمومی اسلامی است. ایمان به خداوند متعال، محبت، وحدت و اخلاق، محور اساسی این روابط و ارتباطات اسلامی برای تحقق کرامت انسانی است.
2- گسترش مناسبات و ارتباطات اسلامی، بر پایه وحدت گرایی و استقلال محوری در میان امت واحده اسلامی و احترام به حقوق دیگران، باید به یک اصل اساسی و بنیادی در تمامی مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی در سطح جهان تبدیل شود.

3- روابط عمومی اسلامی یک حوزه علمی است که نیازمند روش شناسی معرفت شناختی و نظریه پردازی بر پایه اصول مترقی اسلام بوده و تبدیل آن به یک رشته علمی و رویکرد کاربردی و عملیاتی در جوامع اسلامی نیازمند کشف حوزه های تاثیرگذار و شرایط موثر در تثبیت آن توسط اندیشمندان مسلمان، دانشگاه های اسلامی، مدیران و کارشناسان این حوزه می باشد.
4- تبیین مبانی و ارایه تصویری واقعی و روزآمد از دین مبین اسلام مستلزم به کارگیری تمامی ابزارهای موثر ارتباطی بوده و در این راستا ضرورت دارد کارگزاران مسلمان روابط عمومی همه توان و ظرفیت استفاده از قدرت نرم از جمله دیپلماسی روابط عمومی، ارتباطات استراتژیک و اقدامات جدی و مستمر رسانه ای را بیش از پیش گسترش و تقویت کنند.
5- ما اعتقاد داریم بیداری اسلامی، نهضتی بزرگ در جهت احیای ارزش های اسلامی و طرد هر گونه وابستگی به نظام های استعماری، استبدادی و استکباری می باشد.
6- تلاش های مداوم اسلام ستیزان در تصویر چهره ای هراسناک و غیر واقعی از دین رحمت و محبت سبب رنجش ملت های مسلمان و انزجار پیروان سایر ادیان شده است. انجام این گونه اقدامات خطرناک نشان می دهد کارگزاران مسلمان روابط عمومی باید با بهره گیری از رسانه های جمعی و از طریق تولید و انتشار پیام های روشنگرانه، نقش خود را در اصلاح یا رد برداشت های نادرست و افکار غلط نسبت به اسلام یا اطلاعات نادرست مغرضانه و تحریفاتی که با هدف قرار دادن مسلمانان در جانب نادرست تاریخ صورت می گیرد، به درستی ایفا کنند.
 
دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با شرکت حدود 1000 نفر از رهبران، اندیشمندان، نخبگان، مدیران و کارشناسان صاحب نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشورهای اسلامی با شعار «روابط عمومی اسلامی، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اخلاق مداری» در روزهای 18 و 19 آذر ماه در تهران برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد