وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

انتشار بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

 

بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- دی‌ماه90- به مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر و بر روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.
اختلال در گردش خون ارتباطات عنوان سرمقاله این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات که به قلم مدیرمسؤول منتشر شده است.
دکتر حسن بشیر، در صفحات ثابت خود در این ماهنامه که با عنوان «رسانه‌های بیگانه؛ قرائتی با تحلیل گفتمانی» منتشر می‌شود موضوع «شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاک کشورمان» را مورد توجه قرار داده و مواضع رسانه‌های مختلف جهان را در این خصوص، بررسی و تحلیل کرده است.


بررسی حاشیه مسابقه فوتبال پرسپولیس- استقلال و کناره‌گیری حمید استیلی از سرمربیگری تیم پرسپولیس از دیگر مطالب بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، است که توسط نگین حسینی و با عنوان « هولیگانیسم ورزشی و غربت فرهنگ پهلوانی» قلمی شده است. او در نوشته خود این موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است.
همچنین، محسن بیات در آخرین شماره از مجموعه مطالب خود با عنوان زبان بدن سیاستمدارن، به تشریح چگونگی افزایش قدرت ارتباطی پرداخته است.
رضا قربانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران، در مطلبی تلاش کرده به این پرسش که، چرا کتاب زندگینامه استیو جابز باید پرفروش ترین کتاب سال شود؟ پاسخ دهد. وی وعده داده است در شماره آینده ماهنامه، به همین بهانه و به صورت مفصل به موضوع اقتصاد کتاب پرداخته خواهد شد.
گزارش برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی نخستین دانش‌آموختگان دانشکده ارتباطات عمان، یادداشت کامل استاد کاظم متولی و درج نامه سعید معادی، مشاور مدیرعامل و مدیر امور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بانک توسعه تعاون در مورد ماهنامه مدیریت ارتباطات از دیگر مطالب این شماره است.
در بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، دکتر محمد جواد آقاجری، مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین وضعیت و آمار رسانه‌های خارجی فعال در کشورمان را تشریح کرده است. وی با بیان اینکه خبرنگاران خارجی در ایران آزاد هستند تأکید کرده: بی‌بی‌سی مرتباً برای معرفی نماینده خود با ما مکاتبه می‌کند.
این گفت‌وگو حاوی پاسخ‌های آقاجری در مورد نحوه فعالیت خبرنگاران خارجی مستقر در کشورمان، پس از انتخابات سال 88 و همچنین در روز ورود دانشجویان به سفارت انگلیس و... است.
اما گفت‌وگوی ویژه این شماره ماهنامه به دلایل مرگ زودرس مطبوعات ایران و توجه به ماهواره از زبان دکتر مهدی محسنیان‌راد، اختصاص یافته است. وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «سفره رسانه‌ای مردم ایران با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است». او که منتقد این وضعیت است، می‌افزاید: «در سفره کشورهایی مثل کشور ما مطبوعات جایگاه پایینی دارد و به همین دلیل ما سوء‌تغذیه رسانه‌ای داریم». می‌گوید: حکومت جمهوری اسلامی باید تقاص بیش از یک و نیم قرن استبداد بر مطبوعات را بپردازد. او با تأکید بر این‌که تصمیم‌گیران ارتباطات در ایران به توصیه‌های نظریه‌ «بازار پیام»، از جمله بر لزوم پایان دادن به انحصار رسانه‌ای وقعی ننهاده‌اند، یادآور می‌شود: وقتی انحصار باشد، چون رقیبی وجود ندارد، در تأمین نیازهای مردم هم همت نمی‌کند. در این مصاحبه می‌توان دیدگاه‌های بکری از او در مورد حال و روز حوزه‌های مختلف ارتباطات در ایران را دید.
آسیب‌شناسی فضای رسانه‌ای کشور در گفت‌وگو با رسول بابایی، مدیرمسؤول روزنامه همشهری نیز از دیگر گفت‌وگوهای این شماره ماهنامه است که توسط عباس رضایی ثمرین، انجام شده است.
رضا قربانی نیز به اتفاق همکارانش در قالب پرونده‌ای مفصل به بررسی و نقد کتاب‌های دانشگاهی مدیریت رسانه، پرداخته‌اند. مروری بر تنها کتاب فارسی استراتژی رسانه: مدیریت راهبردی در رسانه توسط محمدجواد هنرمند و گفت‌وگوی وی با دکتر علی‌اکبر فرهنگی نویسنده همین کتاب، گفت‌وگوی محمد معماریان با دکتر طاهر روشندل اربطانی مترجم اولین نسل کتاب‌های تکست فارسی در زمینه مدیریت رسانه، گفت‌وگوی فاطمه عسگری آزاد با وحید خاشعی، مؤلف کتاب تازه منتشر شده «مدیریت رسانه» و مرور مختصر عسگری بر همین کتاب، مروری بر کتاب «اقتصاد رسانه‌ها، مفاهیم و مسائل آن» توسط مینا والی و گفت‌وگو با دکتر میثم موسایی درباره کتاب «اقتصاد رسانه‌ها» توسط مریم محبی و حاشیه‌های وی بر این کتاب، معرفی و نقد کتاب آشنایی با اقتصاد رسانه توسط قاسم سرافرازی و معرفی و نقد کتاب اقتصاد و رسانه توسط وی، مطالب این پرونده را شامل می‌شود.
اما منوچهر دین‌پرست که به تازگی از سفر افغانستان آمده برای خوانندگان ماهنامه مدیریت ارتباطات سوغاتی اختصاصی آورده و آن، پرونده‌ای است در مورد وضعیت رسانه‌ها در افغانستان امروز. در این پرونده که با تعدادی از عکس‌های اختصاصی ماهنامه در این مورد نیز همراه است علاوه بر تحلیل وضعیت کلی رسانه‌ها در افغانستان، به رسانه‌های جدید در این کشور نگاهی انداخته شده و مطالبی با عنوان از چت‌کردن تا درس خواندن افغان‌ها روی وب، افغان‌ها در رسانه‌ها چه چیز را جست‌وجو می‌کنند؟ گفت‌وگو با علی محمد صادقیار، مدیرمسؤول روزنامه انیس، نگاهی به قوانین مطبوعات در افغانستان توسط فرشته امینی، روزنامه‌نگار افغان و گفت‌وگو با لطف‌الله راشد، مدیرمسؤول رادیو صبح بخیر افغانستان منتشر شده است.
پورتال‌ها، دروازه ورود به دنیای سایبر، دیگر پرونده این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است. سید تقی کمالی به اتفاق همکارانش، نقش پورتال‌ها در برقراری ارتباط بهتر با ذینفعان،‌ انواع پورتال‌ها و ویژگی‌های هر یک،‌ کارکردهای ارتباطی و اطلاعاتی آنها، فرصت‌آفرینی،‌ الزامات فنی و پشتیبانی و مختصات تولید محتوا و ضرورت‌های مدیریتی و ارتباطی را مورد بررسی قرار داده‌اند.
پورتال های سازمانی از مدیریت دانش تا تحقق جامعه اطلاعاتی نوشته سید مهدی طاهری، گفت‌وگوی الهه حسینی با دکتر علیپور حافظی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، گفت‌وگوی هاجر شادمانی با مدیر مرکز ثبت دامنه‌های کشوری، یادداشت محمد هرندی‌پور با عنوان خدمات‌رسانی بر مبنای اطلاع‌رسانی یکپارچه، آنچه باید از پورتال‌ها دانست نوشته یاشار حدیقه سرشت، بررسی کارکردهای اطلاعاتی و ارتباطی 4 پورتال همتا(پورتال‌های وزارتخانه‌های علوم در کشورهای مالزی، استرالیا، دانمارک و ایران) توسط محیا برکت، ارزیابی و رتبهبندی وبسایتها از طریق جوایز اینترنتی توسط محمد مهدی مولایی و حاکمیت پورتال‌های سازمانی و فرآیندهای راهبری نوشته آرش رامز عناوین این پرونده را تشکیل می‌دهند.
همچنین در بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات بخش چهاردهم ترجمه کتاب نگارش در روابط‌عمومی با عنوان انتشار خبر و اطلاعات عمقی با ترجمه علیرضا باستانی منتشر شده است.
علاقمندان به تهیه ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توانند علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی، آنرا از طریق خرید آن‌لاین از سایت www.cmmagazine.ir و یا www.prshop.ir تهیه نمایند.


روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات

Description: http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396722_2386773754996_1420375202_32058737_238406796_s.jpg

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد