وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

تست کلاسی درس نظریات فرهنگ و ارتباطات

تست کلاسی شماره 6

درس نظریات فرهنگ و ارتباطات- دانشگاه امام صادق (ع)

دانشجوی عزیز

با سلام

برای پاسخ دادن به سوال چند بعدی ذیل حدود سه هفته وقت دارید و پاسخ باید در جلسه مورخ دوشنبه ۳۰/۲/۱۳۸۷ درس نظریات فرهنگ و ارتباطات ارائه شود. از 5 نمره متعلق به تست های کلاسی بخش پایانی نیمسال تحصیلی 3 نمره به این سوال تعلق دارد. پاسخ باید به شکل مستدل، با ارائه منابع لازم، نقل قولهای مستقیم و غیر مستقیم، به شکل علمی و با رعایت اختصار ارائه گردد. این سوال با هماهنگی جناب آقای دکتر آشنا و در جهت غنی کردن پروپوزالهای پایان نامه های کارشناسی ارشد شما تهیه شده است. پاسخ دقیق شما، بازگو کننده توانمندی شما در استفاده کردن از نظریات مختلف است.

موفق باشید.

بشیر

 

سوال: با توجه به اینکه درس نظریات فرهنگ و ارتباطات ناظر به کلیه نظریات مرتبط با حوزه های فرهنگ و ارتباطات است که بعضا در کلاس های تئوری ارتباطات، ارتباطات میان فرهنگی، نظریه های فرهنگ و اخیرا در درس نظریات فرهنگ و ارتباطات به شکل تخصصی تر مورد تدریس قرار گرفته اند، و این نظریات قطعا مهمترین زمینه های شکل گیری پایان نامه های کارشناسی ارشد شما را بوجود می آورند، و کلیه دانشجویان عزیز باید از این نظریات بنحو احسن در جهت دفاع از علمی بودن و مستند بودن پروپوزال خود استفاده نمایند، لازم است که بکارگیری این نظریات در پایان نامه متکی به موضوع،اهداف، زمینه های علمی پرورش ایده پژوهش و بالاخره ابعاد تئوریک پروپوزال ارائه برای تصویب نهائی باشد.

با توجه به این مساله خواهشمند است به چند سوال ذیل در قالب "دفاع از پروپوزال کارشناسی ارشد" که اخیرا در وبلاگ کارگاه 82 یا بطور کلی در کلاس مربوطه ارائه شده است پاسخ مستدل داده شود. قطعا این پاسخ در جهت غنی سازی ایده مطرح شده برای پایان نامه، تصویب نهائی آن و بالاخره انجام جرح و تعدیلهای لازم موثر خواهد بود.

1-           آیا با توجه به ایده ای که برای پایان نامه انتخاب کرده اید، کدام نظریه می تواند، نظریه قابل استناد در بحث شما معرفی گردد. این نظریه را در سه سطح: تعریف، زمینه ها و ابعاد و تحولات تاریخی معرفی نمایید.

2-           چرا این نظریه در بحث شما مفید و قابل استناد است؟. بعبارت دیگر، چرا این نظریه بهترین و شاید تنها نظریه ای باشد که به شکل قطعی می تواند کار شما را از نظر تئوریک قوی کند. پاسخ باید حداقل در سه سطح طراحی شود: سطح مفهومی در ارتباط با ایده مورد تحقیق، سطح روشی با جهت گیری امکان تحقق آن، و سطح کاربردی که ناظر به امکان ایجاد رابطه میان سطح نظری و سطح عملیاتی باشد.

3-           نظریه انتخابی چگونه می تواند در غنای علمی تحقیق پایان نامه شما موثر باشد. بعبارت دیگر، ابعاد مختلف مفهومی و نظری نظریه بکار گرفته شده چگونه می تواند در تحقق هدف تحقیق، سوال یا سوالات تحقیق، فرضیه یا فرضیه های تحقیق، و نهایتا مباحث مرتبط با تحلیل تحقیق مفید و موثر باشد؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد