شرح درس زبان تخصصی رسانه ها
سال تحصیلی: 1394 نیمسال: دوم
دانشکده: معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
دانشگاه امام صادق (ع)
عنوان درس: زبان تخصصی رسانه ها
تعداد واحد: 2
مقطع درس: کارشناسی
گروه آموزشی مسئول درس: ارتباطات و فرهنگ
زبان تدریس: انگلیسی
هدف درس: توانمندی سازی دانشجویان در فهم زبان، مکالمه، خواندن و ترجمه متون تخصصی رسانه ها
استاد درس: دکتر حسن بشیر
عناوین سرفصلهای درس:
هفته
عنوان درس
منابع
اول
معرفی درس، شیوه تدریس، روش ارزیابی درس، تست اولیه درس برای تعیین سطح کلاس، انجام مکالمه اولیه
- معرفی منابع درسی و انجام مکالمات اولیه
دوم و سوم
ترجمه اخبار مختلف
انتخاب اخبار مختلف از رسانه های گوناگون، ترجمه آنها، سوال در مورد محتوای آنها و سمینار دهی دانشجویان درباره اخبار
پنجم و ششم
ترجمه مدخلهای مختلف از کتاب دیکشنری مطالعات رسانه ها و ارتباطات
ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای مدخلها
هفتم و هشتم
ترجمه مدخلهای مختلف از دیکشنری انگلیسی زبان مطالعات رسانه ها و ارتباطات
ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای مدخلها
نهم و دهم
انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها
ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها
یازدهم و دوازدهم
انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها
ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها
سیزدهم و چهاردهم
انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها
ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها
پانزدهم و شانزدهم
انتخاب متون انگلیسی گوناگون برای مکالمه بیشتر
ترجمه و سمیناردهی دانشجویان
منابع درس :
1- Paxson, Peyton (2010) Mass Communication and Media Studies, An Introduction, London: The Continuum International Publishing Group Inc.
2- Watson, James and Hill, Anne (2012) Dictionary of Media and Communication Studies, London: An imprint of Bloomsbury Publishing Plc.
3- Various news from media agencies.
4- English texts from the Techier.
روش ارزیابی و آزمون
نیم و پایان ترم (جمع نمرات هر کدام: 20):
1- مقرری هر هفته: بر اساس اهمیت نمره داده خواهد شد.
2- مشارکت در کلاس: بر اساس توانائی نمره داده خواهد شد.
3- امتحان کتبی