انتشار کتاب «خبر» از مجموعه مفاهیم بنیادین علوم انسانی و اسلامی
بحمد الله دومین کتاب اینجانب از مجموعه فوق الذکر منتشر گردید.
امیدوارم که با توفیق خداوند متعال، سه جلد دیگری که در این زمینه در حال تالیف است به تدریج، پس از تکمیل، منتشر شوند.
اطلاعات مربوط به کتاب از سایت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)
تألیف: بشیر، حسن Bashir, Hassan
عنوان: خبر
محل نشر: ناشر، سال نشر: تهران: دانشگاه امام صادق(ع)، 1392
مشخصات ظاهری: 272 ص
فروست: دانشگاه امام صادق(ع)؛ 473؛ مفاهیم بنیادین؛ 7
عنوان انگلیسی: News
قیمت: 75000 ریال
شابک: 9786002142733
نوبت چاپ: چاپ اول
نوع جلد: رقعی (شومیز)
موضوع: 1. اخبار ـ 2. خبرنگاران و خبرنگاری ـ جنبههای مذهبی ـ اسلام .ـ 5. خبرنگاران و خبرنگاری ـ جنبههای قرآنی.
با انتشار سیوششمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- ویژه اردیبهشت ماه 92- این نشریه تخصصی وارد چهارمین سال فعالیت خود شد. اولین شماره این ماهنامه، اول خرداد ماه 1389 منتشر شده بود.
در این شماره علاوه بر گفتار و نوشتار جمعی از شخصیتهای فرهنگی و علمی، پروندههایی با موضوعات رسانه و تبلیغات سیاسی، موسیقی و همبستگی قومی، کپیرایت و همگرایی و واگرایی رسانههای جدید در تلویزیون به چاپ رسیده است. این نشریه یه صاحبامتیازی و مدیرمسؤولی امیرعباس تقیپور و سردبیری امیر لعلی منتشر میشود.
....
....
پرونده تبلیغات: رسانه و تبلیغات سیاسی
«جایگاه رسانه در تبلیغات انتخاباتی» نوشته لیلا خانزاده، «سواد رسانهای؛ فیلتری میان تبلیغات سیاسی و افکارعمومی» نوشته مریم محمدی، بررسی ماهیت و اهداف تبلیغات سیاسی در گفتوگوی لیلا خانزاده با حسن بشیر تحت عنوان «تبلیغات سیاسی به دنبال گفتمانسازی و اقناع مخاطب»، «تجربه استفاده انتخاباتی از رسانهها در دنیا» نوشته علی قنادزاده، «تلاقی رسانه، تبلیغات و اخلاق در جامعه ایرانی» به قلم رضا قسیمی و «سواد رسانهای؛ رمزگشای تبلیغات سیاسی» نوشته فائزه سادات شاه طاهری عناوین و موضوعات این پرونده را تشکیل میدهند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...رونمایی از مجموعه چهار جلدی «مطالعات رسانه»
در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
- مراسم رونمایی از 4 کتاب جدید در حوزه مطالعات رسانه دوشنبه دوم اردیبهشت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. کتابهای «فلسفه رسانه» به سرویراستاری دکتر سید حسن حسینی، «رسانه و دین» به سرویراستاری دکتر حسن بشیر، «جامعه شناسی رسانه» به سر ویراستاری دکتر محمدمهدی لبیبی و «تاریخ رسانه» به سرویراستاری دکتر ویدا همراز، عناوین چهار جلد از سری مجلدات دهگانه ای است که توسط گروه مطالعات رسانه پژوهشگاه علوم انسانی تدوین شده اند.
- این مجموعه که قرار است در 10 جلد منتشر شود به مطالعات رسانه در حوزه فلسفه رسانه، دین و رسانه، جامعه شناسی رسانه و تاریخ رسانه در قالب مجموعه مقالات میپردازد. در روزهای پایانی سال گذشته چهار جلد نخست این مجموعه منتشر شد و 6 جلد دیگر هم تا پایان سالجاری منتشر خواهد شد.