مطالبی از گذشته های نه چندان دور
(برخی از مطالب مرتبط که قبلا نتوانسته بودم در وبلاگ درج کنم. اکنون فرصتی
به دست آمد. امیدوارم که مفید باشند. البته لینک ها را گذاشته ام)
1- همایش برزگ ارتباطات اسلامی- ایرانی
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=54684
2- گزارش اولین همایش بزرگ ارتباطات اسلامی- ایرانی
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=54988
3- دین و رسانه محور اصلی یک فصلنامه
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=30674
4- مقالات برتر همایش چهارم روابط عمومی الکترونیک معرفی شد
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=85941
5- سمینار تخصصی روانشناسی رسانه و فرآیند نفوذ در مخاطب
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=51057
6- نشست تخصصی ظرفیت های رسانه ای جهان اسلام
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=39742
رسانهها و معناشناسی بحران
(دکتر حسن بشیر- فصلنامه پژوهشهای ارتباطی-شماره ۵۵-پائیز ۱۳۸۸)
چکیده: بحران نوعی جنگ صامت است که بیش از آنکه به سختافزارهای جامعه ضربه وارد کند، نظام نرمافزاری یا بهعبارتی، قدرت تصمیمگیری و عملکرد جامعه را در سطوح مختلف مختل میسازد. فرایند بحران بر مبنای تحلیل معناشناسی این واژه، با مرحله آشوب آغاز میشود و با رسیدن به مراحل موقعیت سخت، نقطه خطر و سرانجام، از دست رفتن قدرت تصمیمگیری، پایان مییابد. بنابراین، بحران از هیچ آغاز نمیشود و ریشه در نبود تعادل در نظامهای جامعه اعم از حکومتی یا غیرحکومتی دارد. مهمترین پیامد این وضعیت نیز نبود قطعیت و امکان تصمیمگیری است که موجب شکلگیری حوادث مختلف و رویارویی جامعه با مشکلات جدی میشود.
رسانهها در این زمینه و در بستر فرهنگهای مختلف میتوانند نقش دوگانه مدیریت و کنترل یا تصعید و گسترش بحران را با بهرهگیری از شیوههای مختلف برجستهسازی، اقناع، کاشت و آموزش عهدهدار شوند.
واژگان کلیدی: بحران، بحران رسانهها، رسانه، معناشناسی بحران
کتابهای جدید من
کتاب های ذیل توسط
انتشارات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، منتشر شده اند
- نقش مطبوعات در فرآیند نوسازی سیاسی و اجتماعی ایران، دانشگاه امام صادق علیهالسلام، 1388 - واژهنامه روش پژوهش در علوم اجتماعی، دانشگاه امام صادقعلیهالسلام، 1388. - تعامل دین و ارتباطات، دانشگاه امام صادق علیهالسلام، 1387 اطلاعات بیشتر در مورد کتاب را از لینک ذیل ملاحظه فرمایید http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=75425 - تعامل فرهنگ و سیاست، از تئوری تا واقعیت، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1386 - کتاب های ذیل نیز در دست انتشار می باشند - مرزهای نو در ارتباطات بینالملل - گفتارهایی درباره فرهنگ، ارتباطات و توسعه کتاب های ذیل نیز در حال آماده سازی برای انتشار هستند - هنر از دیدگاه رهبری - خبر: تحلیل گفتمان و تحلیل شبکه ای - رسانه ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس |
برای تهیه کتابهای مذکور باشماره 883701420 و یا انتشارات دانشگاه تماس حاصل فرمایید.