وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

دکتر حسن بشیر: ضرورت جلوگیری از کالاسازی سواد رسانه‌ای و بازاری شدن آن

دکتر حسن بشیر:

ضرورت جلوگیری از کالاسازی سواد رسانه‌ای و بازاری شدن آن


 

 دکتر حسن بشیر،  رئیس هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در نخستین نشست مشترک شورای سیاستگذاری و هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی از کالاسازی سواد رسانه ای و بازاری شدن آن انتقاد کرد.

دکتر حسن بشیر، رئیس هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در این نشست گفت: لازم است در دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی به مباحث سواد رسانه ای و اطلاعاتی عینیت بخشیده و از ذهنی گرایی پرهیز شده و به دنبال روش مندسازی آموزش، فرهنگسازی و گفتمان سازی سواد رسانه ای در سطوح ملی و محلی باشیم.

وی با انتقاد از کالاسازی سواد رسانه ای و بازاری شدن آن با طرح مباحث کم اهمیت در مورد سواد رسانه ای و اطلاعاتی و یا طرح جهت گیری های خاصی در این زمینه بدون توجه به ابعاد گسترده آن تاکید کردند که این وضعیت حاکی از یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه ای است که آموزش های آن می تواند به موضوع رسانه ها و محتوای رسانه ای ابعاد جدیدی را مطرح سازد. به همین دلیل شایسته است که همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به مرکز آموزش های دائمی و چند بعدی سواد رسانه ای و اطلاعاتی تبدیل شود و از سقوط در انحراف های تک بعدی نگری و یا ارزیابی های به دور از واقعیت و ناامید کننده جامعه پرهیز نماید.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) و مدیر اسبق آکادمی مطالعات عالی آکسفورد انگلستان تاکید کرد: بحث سواد رسانه ای و اطلاعاتی یک بحث ملی است که باید همه دستگاه ها دولتی و غیر دولتی، سمن ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز علمی و خانواده ها در این زمینه همکاری داشته باشند و فعالانه در این عرصه حضور داشته باشند. انتظار ما از دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به شکل خاص، طرح مباحث عمیق و تحلیلی در این زمینه در قالب تحقیقات مختلف می باشد که بتواند راهگشای وضعیت موجود در این زمینه باشد.

رئیس هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با اشاره به اهمیت طرح مباحث سواد رسانه ای توسط رسانه های جمعی، خواستار تشویق رسانه های جمعی به گفتمان سازی سواد رسانه ای شد و گفت: اعضای هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی آمادگی دارند یادداشتهایی را در اختیار مطبوعات و خبرگزاریها قرار دهند و با همکاری صدا و سیما نشستهایی را طراحی کنند که در غنی سازی مباحث سواد رسانه ای و اطلاعاتی تاثیر جدی داشته باشند.

وی ضرورت توجه به دو رویکرد نظری و عملی در رابطه با سواد رسانه ای در تولید مقالات و انجام تحقیقات تاکید کردند و خواستار مشارکت جدی استادان، پژوهشگران، دانشجویان و کلیه علاقمندان به این حوزه علمی-اجتماعی در ارسال مقالات و تحقیقات خود شدند.

لازم به ذکر است دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی دوازدهم تا چهاردهم آبان ماه سال جاری همزمان با هفته فرهنگ عمومی در سالن همایش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت اطلاعاتی بیشتر میتوانند به نشانی اینترنتی MLiteracy.saramad.ir مراجعه نمایند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهترین متخصص پوست و مو در کرج سه‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:29 https://dr-mazloumi.com/dermatologist

بسیار عالی خسته نباشید با ارزوی موفقیت بیشتر برای شما :-)

با سلام و تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد