وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

دل نوشته ی استاد به دانشجو

 (دل نوشته ی استاد به دانشجو)

 

به دانشجوی خود در خلوت خویش

درون دل چنین گفتم، کم و بیش

غم من باش، اما با دلم باش

کنار خارهای من، گلم باش

مرا همچون پدر، غمخوار خود دان

امین و رهنما و یار خود دان

بدان استاد تو گر خوب یا بد

همیشه دوستدار توست بیحد

بجز خدمت هدف در دل ندارد

که اندر پیشرفت تو شمارد

تویی فرزند بی چون و چرایش

همیشه بهترین هستی برایش

اگر در کودکی یکتا پدر هست

یکی دیگر تو را همتا پدر هست

که استاد است و دلسوز تو باشد

به فکر هر شب و روز تو باشد

مکن تلخی اگر سختی کشیدی

ز استادت، که جز خوبی ندیدی

نکن پرخاش چون حرفی شنیدی

بکن کنکاش چون حرفی شنیدی

میان حق و باطل نیست راهی

که در هر گام آن بنهفته چاهی

ز بیراهی مجو راهی به هر سو

به هر خویی که بیحاصل، مکن خو

زمان غفلت و بازی گذشته است

هنوز آن دشمن پنهان نرفته است

به ایمان کن مسلح خویشتن را

که درمان می کند هر روح و تن را

به علم روز کن خود را مسلح

نه هر علمی، بجز آن علم اصلح

که هر جهل مرکب هست شیرین

برای آنکه نادان است و بی دین

برایت آرزوهای فراوان

به دل دارم که گفتم با دل و جان

اگر از من شنیدی، این سخن را

مزین کن به نورش روح و تن را

که هر چیزی که گفتم دوستانه است

چه تلخ است و چه شیرین خالصانه است.

حسن بشیر. شنبه. ۹/۵/۱۳۹۵

 

نظرات 1 + ارسال نظر
م ح ش دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 13:49

یکتایی وصف شیرین و متین زبانی جنابعالی با خلوص عمل و رفتار استادانه تون ، سراسر علم و نور رو برای شاگردانتون به همراه دارد.
بعنوان شاگردی کوچک از میان شاگردان بسیار و بزرگتان ، خالصانه روحیه، علم و عمل شما رو می ستایم و آرزوی طول عمر پربرگتتان دارم.
سپاس
م ح ش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد